söndag 27 juli 2014

Nästan som en utlandsresa!

Nu är vi lyckligt och väl hemma igen efter en mycket trevlig resa! Vi for iväg på fredagen via stan och plockade med syster A, sedan bar det av till syster H:s hem.

Där tog vi en snabb rundtur i trädgården....på max 5 minuter rusade vi runt och såg på allt som man hann se i farten. En geting blev så till sig att den stack mig på ett väldigt strategiskt ställe. Hastigt in efter en sockerbit som jag fuktade och tryckte mot stick-platsen. Svedan slutar bums med denna behandling!

Klibbig och sockersöt blev jag...men vem bryr sig:)

Första etapp var att fara ut och äta i Ekenäs...vi hålls lugna och snälla bara vi utfodras regelbundet.

Dethär åt jag! Och gott var det!
Efter maten tog vi en rundtur i stan och så blev det kaffe och jordgubbstårta i Café Gamla Stan. Ett trevligt ställe som jag kan rekommendera varmt!



Sedan packades vi i båten och susade iväg mot Skåldö där vi sedan var resten av tiden.

En kanal som har byggts av krigsfångar
Egentliga orsaken till hela resan var ju att fira syster H:s födelsedag...det är jämna år...men man skall ju inte avslöja en kvinnas ålder, så jag säger bara att det inte är 50 eller 70 utan nånting helt annat:) 
                                                         
Grillad broiler.
På kvällen vankades det grillad broiler mm. Och förstås ett gott vin till det. Som ni ser höll dom oss lugna hela tiden:)

På lördag morgonen vaknade jag redan före klockan 5 och begav mig ut med kameran. Helt orädd vandrade jag ensam omkring...fastän jag visste att Finlands farligaste djur lurade i buskarna. Aj, vilket djur??!! Jo, fästingen!



Ett spegelblankt hav...men inte en endaste människa syntes så jag for tillbaks i säng. Den utlovade rikliga frukosten skulle man få först vid nio-tiden.

Fruktsallad med yougurtsås....och champagne! Stekt bacon,korv ägg. Kaffe,juice. Bröd och olika pålägg.

Man skulle kunna vänja sig vid sådant:)


Fri samvaro:)




Vid ett butiksbesök hittade jag en fin burk...klart att man måste ha ett minne från resan.  Gubben försökte nog hindra mig, han påstod att vi har tillräckligt med burkar. Höh, sånt vet nu inte han nånting om. Penslar för 2,50 köpte jag också. Det var ett fynd!


Nu gäller det att komma tillbaks till vardagen....och om det känns tråkigt kan man gotta sig med minnet av ett mycket trevligt veckoslut med mycket skratt och prat. Vi är inte direkt tystlåtna när vi 3 systrar kommer igång...gubbarna satt bara och himlade med ögonen ibland:)

Tack H och O!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar