tisdag 22 juli 2014

Om man inte kan sova!

Och timme efter timme far med att snurra omkring mellan svettiga lakan.

Då föds dom bästa idéerna....eller så inte:)

Här en natt hittade jag på hur muren och Porin-Matti skall piffas upp.

 Lite käppar i hjulen fick jag när det visade sig att det bara finns svart och silver färg som tål så hett som behövs för att klara Porin-Mattins värme. Kanske det problemet får sin lösning ännu.

Muren kommer att bli helt otroligt fin.....skall lite lära mig nånting nytt innan den kan målas.

Fast nog är den ju snygg såhär också...

Gammalrosa bläää..men vänta bara så får ni se:)
Och jag får ju inte börja med dom förrän alla fönster är klara. Igen en morot som belöning:)

Angående fönstren så kom jag på att dom skall tvättas innan vi sätter dom på plats. Så nu har jag tvättat några och skrapat bort alla målningsprickar och övrigt kladd.

En klar värld där ute

Vitt är snyggt!


4 kommentarer:

  1. Natten är absolut bästa tidpu kten för de större besluten ..
    Steg för steg blir det färdigt bara, och nu skall vi då vänta tills alla fönster är klara innan du berättar vad som händer med muren.......ska du måla svart/vita stenar där?

    SvaraRadera
  2. Aj nu har ni nog tid på er försöka hitta på vad jag skall göra med muren:) Lite roligt att retas!

    SvaraRadera
  3. Jodå, svettiga nätter har det varit här även. På natten är det ju jo som tankarna och ideeerna dyker upp. Det kommer bli snyggt skall du få se. Fast nej tack till dessa tropiska nätter..

    SvaraRadera
  4. Känner mej avvikande för på natten SOVER jag (till all tur) Tycker dessutom att du nog har fiffiga funderingar både dag o natt

    SvaraRadera