tisdag 1 juli 2014

Risodling följande!!!!

Kom helt plötsligt ihåg min persilje/citronmeliss tunna....nog fanns det väl hål i den rostiga tunnan. Så gammal och skruttig som den såg ut MÅSTE den ju läcka.

For iväg och kollade upp saken...

Bevars så starka tunnor dom gjorde förr. Nu är den punkterad med pryl...många hål blev det. Vattennivån sjönk raskt och plantorna kippade efter andan:)

Skall man så grötris eller långkornigt??

Passade på att fota mina tappra lökar. Nån eländig fågel har farit iväg med en lök...bara gropen fanns kvar.

Dom VÄXER:)

Löksoppa i vinter.
Satt sedan en stund i sommarstugan och mediterade i skenet av en lykta...jag tror att jag flyttar dit snart...det var mysigt där när regnet smattrade på taket.

Lyktan fanns färdigt i sommarstugan...bara att använda.
En liten rundvandring på backen, utrustad med regnrock och kamera.

Gav dödsdomen åt alla häggar....nu är inte spireorna dom enda som ligger illa till.





Behöver jag förklara varför??!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till lökodlingen! Ta inte ner för många träd bara, då kan Du få som hemma hos oss - som en stäppöken med bara några halvdöda äppelträd...helt befriade från lummighet...man går ständigt omkring med solsting...vare sig det är regn eller sol...

    SvaraRadera
  2. Risken finns inte att det blir för öppet....och häggarna skall bort. Är inte så värst förtjust i larver:)

    SvaraRadera