torsdag 21 augusti 2014

Snart målar jag INTE...

....flera fönster i år.

Sista sex fönstren på gång från sommarstugan. Flera finns förstås, men dom är inte kittade utan har lister istället....och så stora att det är klokast att låta dom vara i fred ännu.

Karmarna blir inte målade i höst mera, det börjar vara så fuktigt om nätterna....och dagarna med för den delen. Och förresten så har vi inte elen kopplad till sommarstugan ännu, så det går inte att använda slipmaskinen.

Lite nya lister runt så blir det snygg...

...och äckliga foderbrädor vita i nästa år.
 Till veckoslutet planerar jag in ett eländigt arbete...jordkällaren skall städas och kalkas.Nåja, det var inte det eländiga. Men utanpå källarvalvet finns gammal halm,styrox och skrot i största allmänhet.

Det vill jag ha bort, för hur fräscht kan det vara när ventilen tar in luften därifrån! Annan isolering, istället för halmen som är full av möss-skit,skall läggas där efter en ordentlig städning.

TUR att jag redan har haft sorkfeber:)
Kanske dom har gömt en skatt under halmen:)

1 kommentar:

  1. Jag ska säga som det är, jag lovade mig själv att jag skulle ta tag i jordkällaren i sommar men jag har inte gjort ett dyft...men Du, Du far omkring och gör både det ena och det andra...medan jag bara känner mig synnerligen trött...efter semestern...

    SvaraRadera