onsdag 6 april 2011

Roligt och mindre roligt!

Om jag skulle börja med det mindre roliga!
Det kom en dödfödd kalv idag. Kossan skulle egentligen kalva först om en dryg månad. Nu hade kalven tydligen dött för nån dag sedan, och då började kroppen stöta ifrån sig kalven.
Men kossan verkar att må riktigt bra.

Men sedan någonting helt annat! Jag gick med i en bokklubb och då fick man välja två böcker för 1€/st. Dessutom kom det på köpet bambu virknålar och stickor. Har många gånger märkt att jag skulle behöva mera stickor, så att jag kan ha ännu flera arbeten på gång samtidigt:)

Lite plock ur böckerna!

Häftigt!!!



Husets karlfolk skulle säkert bli såååå sööööta med såna kalsonger:)

Skojig idé till matta

10 kommentarer:

  1. Det ser spännande ut hur går man med

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild du har på pelargonen! Och vilken härlig bokklubb du har hittat. Ser ut som rena rama julafton där på ditt bord :-)

    SvaraRadera
  3. Tråkigt det där med kalven.... :o((

    Är med i samma klubb... Tror jag...??
    (Nu blev jag i alla fall påmind om att jag ska avbeställa månadens bok.... ;o) Tack för det!)

    Fick oxå virkkrokar och med hjälp av en gammal nagelfil fick jag dom att fungera bra. Det stack upp lite stickor på några.
    Har beställ flera böcker därifrån men beställer även från adlibris.fi för dom kan ha riktigt billiga handarbetsböcker emellanåt (på svenska).

    SvaraRadera
  4. men åh va mycke roligt det ser ut till att va i böckerna :)

    SvaraRadera
  5. Ledsamt det där med kalven.
    Och beträffande bokklubben skulle du ha konsulterat mig och jag hade höjt ett varningens finger. Man kan vet du bli tokig när man får se allt möjligt kul som man genast tycker att är nödvändigt och som man vill ha. :)
    Till slut är det inte bara garnen som tar plats, utan även böckerna. :)
    Den där restgarnsboken är helt härlig. Finns förstås också i mitt bibliotek, liksom virkboken, men den har jag på svenska från Adlibris.
    Skall bli spännande att se vad du nu tänker sätta igång med...

    SvaraRadera
  6. Oj, Inge! Inga varnande finger i världen skulle ha hjälpt när jag en gång fick i huvudet att jag ABSOLUT måste gå med i klubben:)

    SvaraRadera
  7. Fina "BYXOR" MEN DE SER FÖR VARMA UT FÖR SOMMAREN OCH DÅ UNDRAR JAG NÄR SKALL MAN ANVÄNDA DE? ;) ;)

    SvaraRadera
  8. 4U2! -> Som yllebyxor kanske? :)

    SvaraRadera
  9. Hejsan !!! Så mycket trevligt jag läser här inne. Boken som du köpt med blommor har jag beställt och väntar så på. Den ser väldigt lockande ut !!! Här blåser storm idag. Jag hade tänkt plantera penséer men det går ju inte. Man behöver lite fina utekrukor efter den långa vintern. Ha det gott !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  10. hej.. jag tror oxå jag är med i samma bokklubb...det finns bara finska böcker i den klubben.. jag har best mest lapptekniksböcker för mönster är ju samma på finska o svenska.. Den där boken med blommor fick jag tills jag fyllde ifjol av syrran men på svenska.

    SvaraRadera