lördag 9 juli 2011

Håh håh ändå!!!

Nu har jag då gjort det igen...nämnligen börjat med en ny stickning!

Fick härom dagen nyaste Suuri Käsityö tidning. Som vanligt fanns det mycket snyggt att göra i den.

Föll direkt för den här spetsstickade tröjan. Och garn råkade jag ju ha i lager:)



Tänk om det någon gång skulle finnas ett slutfört arbete att visa upp...

Men som ursäkt kan ju sägas att jag MÅSTE ju få se hur garnet ser ut som stickat. Det är så spännande med självrandande garn.

Nu kan jag ju försöka lova att inte börja nytt innan åtminstone en sak blir färdig ( men det finns ännu stickor lediga)

5 kommentarer:

  1. hihi..tur att det finns nån som är som jag oxå..har mycket som inte vill bli klart. men jag är stolt att jag fick västen klar åt Linnea..o nu är snart pippitröjan klar åt Albin..ärmarna kvar..Du hade fint garn...va nr har u på stickorna?? Koftan är en sån sak som jag oxå skulle vilja sticka.. pust va de e varmt in idag... ha de bra!!

    SvaraRadera
  2. Jag har 4:ans stickor. Är nog lite fundersam om det blir för brett bakstycke...se provlapp lagar man ju av princip INTE:)

    SvaraRadera
  3. Blir ju verkligt snygg. Härligt garn du har. Själv såg jag på den där andra tröjan på föregående uppslag. Tänkte att den kunde vara bra till hösten, men nu just är det på´tok för hett för mig att sticka nåt.

    SvaraRadera
  4. Fina färger på garnet, förstår precis att du måste se hur det blir i stickat:) Koftan ser verkligen snygg ut, synd mönstret är på finska (förmodar jag)

    SvaraRadera