fredag 21 mars 2014

Kokkoo!!!

Det ekar ju nästan i tankrummet, så tomt blev det när tanken kom bort.

Ett tomt rum....hastigt  lite bråte dit:)
Och nu har vi äntligen ändrat om vattenanslutningen till nya Bondens namn.

 Vattenmätaren i tankrummet frös sönder i vintras fastän vi hade värmen på. Fiffig som jag är försökte jag peta bort glasbitarna från mätaren med bara fingrarna, med den påföljd att jag fick ett hål i tummen. Det kom BLOD!

Orsaken var att jag inte såg mätarställningen när glasbitarna var i vägen. Nu visade det sig att jag gjort det helt i onödan. Dom kommer från Vattenverket och koppla nya mätaren...och skulle ha avläst den trasiga då.

Jag som trodde att jag skulle få en mätare med mig hem och så skulle vi ha knölat dit den själva. Nej, den skall plomberas. Ja, jag vet inte vad allt dom gör med den.

 Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar