onsdag 10 februari 2016

Varenda vrå skall utnyttjas!

 I köket fanns ett litet outnyttjat område ännu. Jag hade vilda planer på hurdan hylla jag skall laga men mitt kunnande räckte inte till.

Det fanns några bräder kvar efter att Mästarn hade lagat kryddhyllan och vedförvarings platsen. Dom ville jag ha till min triangel hylla.

Hur jag än skrapade mig i huvudet(och fick stickor i fingren) fattade jag inte hur jag skall göra. Dristade mig till att fråga Mästarn om han kunde tänka sig att hjälpa mig...jag har färdig ritning hur jag vill ha det!!!

Ritningen ville han inte ha:) Men hylla lagade han...och BRA blev det!

Som kant skruvade jag fast gamla vävan-stickor som jag hittade i lidret. Oljevax på ytan...färdigt!



En avställnings yta till!

I byttan under hyllan förvaras eldstände.

En sticka var lite grön o fin:)

1 kommentar: