lördag 16 juli 2016

Mangel premiär!

Vi fick ju en mangel på köpet när vi köpte Huset...eller egentligen två manglar. Den andra skall man veva för hand. Måste testa den nån gång!

Hade kontrollerat att den fungerar innan jag pillade bort mangelduken och tvättade den. Att pilla tillbaka duken var inte det enklaste men jag lyckades till slut.

Nu får vi sova mellan släta lakan, man drömmer säkert vackra drömmar då:)

Oj vad släta lakanen blir!

Den är stilig ,min mangel!
Vilken årsmodell vet jag inte men gammal är den nog eftersom rullarna är av trä.

Nu har jag inte tid med er mera....vi skall på BRÖLLOP idag. Måste lacka naglar och stryka skjortor och packa övernattninings väska mm. Vi slår på stort med Gubben och övernattar på en Bed and Breafast plats nära bröllopsplatsen. Det skall bli roligt att träffa alla släktingar och bekanta....och obekanta:)

Det är systerdotter P som gifter sig med sin D. Till och med SOLEN tittar fram, så det kommer att bli helt perfekt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar