söndag 14 augusti 2016

Bara för åtgångens skull!

Enbart därför har jag virkat en stor golvdyna...för att få slut på olika nystan som finns här och där!

Visste redan när jag började med dynan att nystanet med "ontelokude"(...vad månne det heter på svenska) inte hinner till. Hittade i gömmorna det ljusblåa lurviga...vad det är kan jag inte påminna mig om. Tillsammans blev dom till en stor dyna, som matades med många små dynor. Nu fick jag bort mycket material igen.

Mönstret fanns i nyaste Novita tidningen. Jag förminskade dynan lite. Enkel och rolig virkning. Och nånting som man nog klarar sig utan...men den är ju åtminstone söt!

Det blev inte lång stump kvar:)





Beskrivningen från denna tidning.

1 kommentar:

  1. Jättefin dyna. Ska kolla lite extra på mönstret och se om jag kanske också borde virka lite...

    SvaraRadera