tisdag 13 september 2016

Och resultatet blev....

...ett sår på handen...ett trasigt ämbar...och en KRUKA:)

Hade oljat in ämbaret, så skall man göra för att få bort nånting efter gjutandet. Nåja, för mig lyckades det inte. Ämbaret blev till små smulor efter ett idogt brytande med puukko och tång. I det skedet kom såret på handen.

Men krukan for inte sönder. Kanske tack vare att jag lät bruket torka några dagar:)

Väntetiden använde jag till att städa och tvätta fönster. Våra fönster var helt otroligt smutsiga, jag tror att jag inte har tvättat dom sedan 2014 när jag målade alla fönster. Men det har hela tiden varit nånting på gång som har smutsat ner fönstren så det har känts onödigt med att tvätta dom.

Nåja, tillbaks till krukan! Den blev helt OK.

Spännande...

Såhär blev det

En virkad betong kruka:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar