lördag 26 augusti 2017

Ett eländigt arbete!!

Det har jag fått undanstökat idag! Jag är så smutsig som man bara kan bli.
Sade just åt Gubben att han måste börja elda bastun nu. Jag vill inte ens äta nånting förrän jag har badat.
Jag har städat skullan...halmen var troligtvis från 1963 för sådana tidningar hittade jag under den.

Min plan var att skotta ner halmen på en pressening och sedan dra iväg med den bakom lidret.
Till all tur råkade Gubben komma hem när jag hade släpat iväg med första satsen.
Han sade att varför slänger jag inte ut halmen direkt genom luckan i väggen.
 Herrejess hur tontig får man riktigt vara??!!?? Jag hade hela tiden planerat att skotta ner allt...
Nu gick arbetet betydligt snabbare.
Lika dammigt var det ju förstås.
Till slut sopade jag ännu golvet.
Sedan kan jag börja städa föuse...och bygga arbetsbord...och laga hyllor...mm. mm.
Men idag gör jag ingenting mera. Bara badar bastu:)
Påbörjat arbete

Den fenomenala luckan:)

FÄRDIGT!!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, det där var nog ett riktigt smutsjobb, men du klarar det mesta! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog var det ett eländigt jobb...ögonen rinner ännu idag av allt damm. Men det är gjort nu:)

      Radera