tisdag 20 maj 2014

Igår...

Snyggt inte sant:)

...sprang jag omkring med mått bandet i Huset. Sådant måste jag göra i smyg för Mästaren:-)

Han har börjat reagera smått neurotiskt varje gång han ser mig med ett måttband i handen! Och om jag i samma veva börjar tala med honom....och säger ordet"skåp" ser han helt desperat ut:)

Nå, igår var han inte på plats så jag fick mäta i all sköns ro. Nu kontrollerade jag hur mitt kommande syrum i övrevåningen skall inredas. Till min glädje ryms mitt sybord med lådor perfekt mot ena väggen.

Idag har Gubben varit efter 3 tuffa stolar som annars skulle ha blivit bortkastade. Dom skall vi ha i sommarstugan. I verkligheten är dom  inte så granna som det ser ut på foto. Ett problem är att det inte finns något golv i det rummmet där stolarna skall vara....men tids nog kommer det.

Härligt retro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar