onsdag 4 juni 2014

Lik i skrubben...

....elektriker och grillpremiär.

Det är dagen i ett nötskal + att det igen har varit en fin dag på jobbet + att jag fick min virkade matta färdig!

Om vi skulle ta och börja med liken! Eftersom vi har lider i mängd och massor behöver vi inte förvara skrot i skrubben vid sommarstugan. Den skall fungera som vedlider härefter.

Idag tog jag itu med att tömma bort allt som fanns där.
Där fanns hyllor  i många former...

...och getingsbon, så jag behövde inte vara ensam.
 I ett hörn fanns en postens låda...vi är oskyldiga till att dom har hamnat hos oss!!!!

I lådan fanns liken. Fladdermöss...hujedamej! Fast dom lär vara nyttodjur, äter myggor. Tyvärr var domhär väldans döda, så jag trivdes inte så länge i denna skrubb. Både getingar OCH myggor blev för mycket av det roliga.
Helt döda!

 På en hylla fanns denhär söta lådan. Bra att ha!


Finfin...
 Elektrikern har idag kopplat elen till nya proppskåpet, så nu går det att ta itu med badrummet där det gamla skåpet fanns.
Vårt dyraste skåp:)
 Eftersom odjuren jagade bort mig från Huset bjöd jag mig själv till ån på grillpremiär. Ingen simtur idag, vattnet är ganska smutsigt efter allt regn. Men korven var god!

Jag eldar igen!!!!
 På  förmiddagen fick jag mattan färdig. Den skall bara blockas lite. Nu minskade garnlagret igen!

1 kommentar:

  1. Getingar är inte mina favvodjur direkt. Igår mördade jag tre små getingbon i lekstugan. Bara en rejäl kvast, snabbt in, rota runt bland bona och så rusa ut det fortaste man kan. Effektiv metod...men det finns vissa risker...

    SvaraRadera