söndag 29 juni 2014

StorBak!

Vad är trevligare än doften av nybakat bröd en regnig dag!!???

Hann just och just fram till Huset när regnet började ösa ner...satt en stund och funderade vad jag skulle ta mig för. Och kom på tanken att skall baka limpor idag.

Det blev en sats Junta limpor, ett stort Eskilsbröd (fast nuförtiden heter det Katiskabröd )Och till sist en morotskaka som jag tiggde receptet åt mig på jobbet....dom får vara glada att jag inte klippte sönder tidningen innan dom läst den:)

Nu mår jag lite illa för jag åt så mycket kaksmet+ glasyr. Hur kakan smakar vet jag inte ännu...måste ta nånting saltigt  emellan:)

Receptet från Helsingin Sanomat


Till kakan gjorde jag bara halva satsen glasyr, ändå blev det kvar.



Aldrig hinner jag fota förrän nåt bröd är påbörjat:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar