torsdag 25 juni 2015

Det var en historisk dag idag!!!

Gubben och jag var tillsammans och shoppa! Och att vi shoppade loss. Nya byxor åt Gubben och byksträck och knipor åt mig. Förstås lite småplock också... men det här var dom viktigaste inköpen.

Vi har inte varit tillsammans på butiksresa sedan vi köpte Stilo-bilen. Jag har varit lite reserverad till att ta med honom sedan jag köpte två tossor till samma fot åt vår förstfödda när han var liten. Till all tur hade ingen annan farit iväg med den tossan jag behövde :-)  Jag har svårt att koncentrera mig om nån står och sneglar på klockan bredvid mig...

Dagens uppköp lyckades bra...bara det att byxorna är en halv meter för långa. Nåja, jag sade att det är inget problem. Jag fållar upp dom. Vi far bara via Gården på hemvägen efter min symaskin. Så kom jag ihåg att sybordet ännu ligger i delar,alla sygrejor är hit och dit.

Så idag har jag sorterat innehållet i sybordslådorna. Karlarna skruvade snällt bordet på plats i ateljén. I morgon får jag känna hur det känns att sy där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar