måndag 13 juli 2015

Vilket nöje...

...att sitta vid sin bordsdator och skriva!!!!

Den saknar jag mest av allt från Gården. Underligt hur lätt det var att anpassa sig till att bo i Sommarstugan, elda bastun för att få varmt vatten, bära in  ved och vatten hela tiden:)

Skall förstås ta min dator med mig,men det blir först när Huset är färdig. Så än så länge använder jag min platta till bloggandet, bankärenden mm. Kameran får också en längre semester för jag får inte in foton till plattan från den.

Så nu passade jag på att fota med den när jag skulle till Gården för att byka nån maskin!

Lite plock från trädgården!






Lång och ståtlig kroll-lilja...

Ännu längre än mig...över 158 cm:)
Sedan några foton från backen här på Gården. En slingerväxt har uppenbarat sig vid det nersågade äppelträdet. Jag planterade nånting där...minns inte vad...för många år sedan.Men dooterns hund grävde upp plantan några gånger tills den försvann. Månne den har återuppstått från dom döda nu eller är det en "komisplanta"

Om nån vet vad dethär är, vänligen berätta det för mig:) Om det är nån sorts klematis månne??!! Ynkligt små blommor på den, men med tanke på att den i år för första gången blommar är det inte illa.



1 kommentar:

  1. Någon hade skrivit att slingerväxten är en nattskatta...tog i misstag bort kommentaren när jag istället skulle läsa den på nytt. Det är inte alltid enkelt med datorer :-) Måste googla på växtnamnet och jämföra utseendet.

    SvaraRadera