onsdag 23 mars 2016

VIP- besök!

Min önskan gick i uppfyllelse:) Ursprungliga ägarnas son med fru var på besök igår!

Jag har många gånger tänkt att det skulle vara så roligt att få visa åt sonen hur hans barndomshem ser ut efter omvandlingen. Nu fick jag göra det!

Dom berättade var dom hade trädgårdsland och var det fanns ett växthus. Grillen har vi på samma plats som den har funnits förr. Dom hade trädgårdsland framför sommarstugan, och nu leker jag med tanken att laga ett litet trädgårdsland på samma plats.

Flaggstången fick frun till en födelsedag...kanske vi skall flytta den för att kunna börja flagga. Träden bredvid stången är så stora nu att flaggan fastnar i kvistarna.

Sonen stod länge och såg ut genom vardagsrums fönstret...tänk vad stora alla träd har blivit!!!Är det dom ursprungliga fönstren....nämen, det här skåpet ser bekant ut...jo, det fanns i sommarstugan.

Nämen, är det frissans spegel?.. utbrast frun! Jo, nog är det det.Taklampan i vardagsrummet....jo, den fanns här. Känner ni igen köksbordet, det fanns här. Se på byrån i badrummet...den fanns här! Dethär lilla skåpet fanns i lekstugan...känner du igen det?

Mattan i ateljén kände frun igen. Hörnskåpet i trappuppgången hade varit deras...det kände dom igen direkt...fastän det var målat.

Så for vi till sommarstugan, den hade ju varit i sonens med familjs användning. Nu fick jag berättat för mig hur det såg ut ursprungligen. Då när sovrummet var bastu och rummet med Porin-mattin var omklädningsrum. Senare byggdes stora rummet och köket till. Dom hade t.om firat några jular i sommarstugan. Dom kände direkt igen sina gamla möbler och lampor:)

Jag sade åt dom vilken skattkammare det har varit med alla fina fynd! Dom hade ju övervägt att ha nån att tömma platsen på allt som dom inte själv hade användning för. Vilken tur att det inte blev verkställt!!!!

Nu hoppas jag innerligt att sonen med fru kommer på ett återbesök....jag hann ju inte visa allt ännu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar