måndag 16 januari 2017

I am a hoarder!!!!

Jag erkänner helt offentligt mitt stora problem! Jag är en samlare av STORA  mått! Kan inte slänga bort minsta lilla tygstycke...det kan ju behövas nån gång!

Bad bonden tömma mina syrumsskåp och hämta hit allt.

Kunde inte tänka mig att det fanns sååå mycket i skåpen...och så var det inte allt ännu. Nu har jag gått igenom säckarna. Först blev det bara några små tygslarvor i soppåsen. Men sedan försökte jag skärpa mig. Jag behöver faktiskt inte spara en tygbit som är t.ex 20x20 cm. Dom äldsta bitarna är från 70-talet...jag har en lång historia som samlare. Tidigare sydde jag massor, så dom flesta tygresterna är spill från den tiden.

Nu är allt snyggt på hyllor i kalla vinden. Så nu är jag klar för en ny sats med tyg!

Liiite tyg:)
 En halskrage har jag stickat, Mönstret hittar ni här! Använde Florica dubbelt och 5:ans stickor .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar