torsdag 25 maj 2017

Jag är så STOLT!!!!

Jag kan tänka mig att han....eller var det månne hon...kände sig så när han uppfann hjulet:)

Det riktigt pöser av stolthet. Nästan så att ett litet Nobels pris skulle vara på sin plats!

Nu undrar ni vad märkligt som har uppfunnits riktigt. Nåja, jag hittade på hur jag skall kunna öppna fönstren utan att förstöra målningen.

Det är gammal modells fönster som inte har gångjärn. Förr bröt man med puukkon i ena hörnet och fick på så sätt ut fönstret men sånt gör jag inte med mina med stor möda målade fönster.

Passliga knoppar finns inte som man skulle ha kunnat skruva i bågarna.

Nu har jag köpt två sugkoppar för 16€. Och fönstren går galant att lyfta ut. Nu är vardagsrums och köksfönstren tvättade emellan för första gången sen jag målade dom:)

Mina fina sugkoppar!

Ny bordduk som belöning:)
Nu är det så förargligt att solen gassar in genom dom kvarstående fönstren. Jag kan tyvärr inte fortsätta med tvättandet idag mera(jippii)


1 kommentar: