tisdag 16 maj 2017

Mitt Strömsö:)

Aj vad man får lära sig allt möjligt från TV:n. Idag har jag lagat ett potätsland a´la Strömsö. Om det inte blir bra kan jag alltid skylla ifrån mig...det va int min idé!!!!

Gubben såg lite undrande ut när jag höll på som värst...vartifrån får du mylla, undra han. Jag svarade glatt att jag inte skall ha nån mylla alls...du får se sen ,sa jag.

Före potätslands projektet planterade jag taklök i tant A:.s trasiga korgstol...och grävde ner lite funkior som jag fräckt knyckte av Bonden. Dom var ju ursprungligen mina!

En lök-stol:)



Funkior mellan stenarna

Nåja...

...ett påbörjat projekt.


Potären är satta:)
 Jag satt och fnissade för mig själv medan jag radade ut mina potickor...det känns onekligen lite tokigt:)


 Följande skede i odlandet...bred ut 30 cm halm över allt. Halmen överom föuse är garanterat 40 år gammal. Dammar ganska bra!


Halmförrådet



Såhär!

Ämnar lägga flis ännu utanpå allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar