tisdag 27 november 2012

Riktigt mitt i byn...

...växer det sånt här "brakel".

Men inte så länge mer. Började putsa området idag...och gubben har bara en gång behövt komma och rädda mig:)

Han varnade för att sågen lätt blir i kläm när allt växer i kors hit och dit. Och han hade så riktigt! Jag skulle bara ta ett sista träd, så skulle jag sluta för idag. Sågen satt som fastgjuten i trädet. Tur att det bara är ca 100 m hemifrån för högst antagligt var det inte sista gången jag kör fast...





Området är så fint med gamla mossiga stenmurar. För länge sedan har det funnits hus på den här platsen.
Och när jag var barn fanns det ett krikonträd här.

Förresten så har jag inte vetat att man behöver stoppnålar när man sköter sin såg
 Märkte just att en stoppnål är utmärkt att putsa svärdet med. Det hade kört in skräp under kedjan så att den inte tvinnade ordentligt...med stoppnålen petar jag bort allt.

 Måste nog fråga gubben vad han putsar med...han har knappast nålar ute i lidret:)

2 kommentarer:

  1. Så himla härligt att läsa om din sågning! Jag är så avundsjuk! Jag vill också ha en motorsåg!!

    SvaraRadera
  2. Rekommenderar varmt att skaffa såg...förutsatt att man har nåt träd som man kan angripa:)Nyttomotion i allra högsta grad!

    SvaraRadera