söndag 13 mars 2016

Ett nybygge:)

Som inte riktigt blev som det skulle!

Min idé att använda gamla bräder var inte så lysande som jag tänkt mig. Bräderna var så torra och spruckna att dom spjälktes sönder när jag spikade i dom. Dessutom blev det stora springor här och där.

Dom stackars fåglarna får ju det dragit och eländigt i ett sådant hus!

Alltså....jag har byggt mitt livs första fågelholk...som blev en varg:) Den observanta kanske noterar att det inte finns nåt hål för fåglarna att komma in i holken. Orsaken är att jag inte har sådana don att jag kan borra hålet....måste fråga Gubben ifall han har dylikt.

Nummer ETT!
Men inte ger jag upp så lätt inte. Imorgon skall jag rota fram nya bräder och starta massproduktion. Målet är att göra åtminstone två holkar....och det är många hundra procent mer än jag någonsin har byggt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar