torsdag 1 december 2016

En förskräcklig julbrådska:)

Och allt är Facebooks fel!!!!

Nu har jag gått med i 3 fb grupper som har julkalenderstickning på gång. Sockor i dom alla. Hos Järbo stickas det knästrumpor där man börjar från tån. Taimitarha har två olika modeller, mönsterstickade knästrumpor och en kortare variant med flätor och spets. Online stickcafe har också knästrumpor.

Järbos har jag hunnit längst med...dom andra är inte ens påbörjade. Dessutom håller jag på med halvvantar...

Nog förstår ni väl att det blir bråttom att få allt klart till jul:)

Från vänster sett Järbos sockor, halvvantar och följande projekt i garnform:)
Nånting blir ju färdigt också. Nu senast ett par som det fanns mönster till i nyaste Suuri Käsityö. Roligt sätt att sticka hälen. Hällappen hade endast 6 maskor.

Ny modells häl!
Äntligen har jag då åstadkommit gardiner och kuddar till sovrummet. Gardinerna enklaste möjliga...det skall nog bli hissgardiner nån gång. Kuddarna av en gammal (trasig) bordduk och lite påsydda spetsar.





Nu har jag inte tid med er mera...måste börja på ett par sockor.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar