tisdag 31 januari 2017

Antika stickbeskrivningar!

Bläddrade igår i en Stickbok från 1947 som vi fick med i Husköpet. Där hittade jag många fina mönster. Och en rolig beskrivning på sammandragen ribbstickning. Det blir att se ut som flätor. Tant M som bodde här 1947 måtte mysa i sin himmel när hon ser att boken kommer till heders igen:)

Var ju förstås tvungen att påbörja nya sockor...igen. Nå, jag hade fått färdigt Olga-sockorna som jag hållit på med så ingenting hindrade mig från att börja med nya. Och garn finns ju:)

Inte helt "Nya" numera...men fina mönster i den!

Enkelt att sticka...och ser bra ut!

Såhär blir det!
 Längre ner på skaftet kommer renarna...eller vad dom nu skall föreställa.

Många trevliga mönster.
 Olga-sockor av 7-bröder blev färdiga igår. Hur länge månne min sock-hysteri håller i sig. Får vådliga abstinens besvär om jag inte har ett par på gång:)

Olga

2 kommentarer:

  1. Helt ljuvlig bok med fina mönster. Fina Olgasockor också. Hur hinner du med allt?

    SvaraRadera
  2. Jag rationaliserar bort sånt som jag inte vill göra:) nåja,jag har ju inte arbete alla dagar...det är en otrolig lyx som jag njuter av. Om jag är ledig följande dag sitter jag och stickar till halva natten...helt sjukt:)

    SvaraRadera