tisdag 22 februari 2011

Stickmaskin!

Helt hjärndöd är jag ändå inte! Efter att ha putsat och smort och talat lite vänligt med min stickmaskin var det dags för provkörning!

Med boken i högsta hugg gjorde jag en provlapp och liiiite vaga minnen om hör man skall göra började uppenbara sig.

Garnet hade jag färgat på en kurs för lääänge sedan.
Fick åtminstone det stickat som jag ämnade. Nu är stickningen i bykmaskin på 40 grader tillsammans med min kontstickade väst. Jag kommer väl att gråta blod om västen valkas för mycket. Men den var på tok för stor. Jag trivdes inte i den. Lite risker måste man ta ibland. Garnet hade ju inte kostat nånting.

Fick 200 gram att minska i lagret:)

3 kommentarer:

  1. De färgerna gillar jag verkligen! Ska bli kul att se resultatet, håller tummarna för att det blir som du har tänkt det :-)

    SvaraRadera
  2. Man tar mycket risker när man handarbetar ;o))

    Kul att du kommit igång med LCHF. Och du ska få se att en midja kan dyka upp en vacker dag om du håller ut. Det som hjälper mej mest är att jag påminner mej själv om att, kolhydraterna skyddar fettet från att bli uppätet av proteinerna. Fast riktigt så är det ju inte om man är ordentligt insatt i det... ;o)) Men jag tänker så och det hjälper mej att hålla mej från onödiga kolhydrater.

    (Alla sätt är bra utom dom dåliga...)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Klart att du inte är hjärndöd, det visste vi ju nog innan. Hoppas du blir nöjd med valkningen.

    SvaraRadera