onsdag 21 september 2011

Det barkar åt skogen!!!!

I fredags var jag sååå stressad! Vi måste ta itu med 3:e AIV skörden men vädret är ju så ostadigt.

Tänk om det börjar regna när gräset är slaget...tänk om någon maskin börjar krångla...tänk om det kör ihop sig med mina inbokade möten och demon.

Nå, nu har allt det hänt! Traktorn hittade på att börja krångla. Den får inte bränsle, och slutar förstås gå då. Man tycker att den borde gå av gammal vana ,men nää det gör den inte.

Regnat har det gjort, och gräset blir bara våtare och våtare.

Det körde ihop sig med mina uppdrag,så jag var ensam i ladugården och rusade iväg med håret på ända.
Igår kväll blev det synnerligen bråttom, för jag skulle vara kl. 17.30 i grannstaden. Kuddorna stirrade på mig med ögona runda och undrade säkert vad det var som hände när jag smällde fast dörren efter mig:)

Och till råga på allt har jag virkat fel i duken som jag håller på med! Har redan en gång repat upp många varv men nu blir det väl att repa upp halva duken.
Man kan ju tycka att jag skulle låta sånt vara ogjort men det är lite terapi att sitta med ett handarbete i handen.(då som det lyckas)

Mönstret är från Lea Virkkausideoita nr.1
Nu skall jag försöka hitta felet så att jag vet hur mycket som skall repas upp.

Vinnarna i utlottningen skall ha lite tålamod! Vinsterna kommer nog bara jag har uppdaterat hjärnan lite:)

 Egentligen skulle dethär inlägget passa in i  Månadens Skapelses skogstema. Men jag tror att det inte riktigt är sånt som var tanken. Fastän här finns alla ingredienser med käppar i hjulen och lite kreativt arbete...

2 kommentarer:

  1. Ojojoj, hoppas det ordnar upp sig för er. Låter inte kul när allting krånglar. Duken är jättefin tycker jag.
    :)

    SvaraRadera
  2. Man brukar ju säga det... En olycka kommer sällan ensam... Och tyvärr brukar det nästan alltid stämma, iallafall för mig.
    Fin blir duken.

    SvaraRadera