fredag 23 september 2011

Hej, jag ångrar mig.....

...tänker nog kvigan!

Den blev ensam kvar i åkern när vi tog in kräk igår.

Men det får den nog skylla sig själv för! Vi hade den nästan in när den tvär vände och rusade genom gården och nästan sprang omkull gubben i samma veva! Och for tillbaks till åkern.

Och nu vänder den bara rumpan till när man närmar sig den.

Det är lagom roligt att försöka fösa kräk i lervälling! Stövlarna vill fastna fast! En gång för många år sedan blev min ena stövel fast, så jag fick fortsätta springa i bara ullsockorna:)

Nu har vi AIV högar utplacerade så att den i egen takt får närma sig den FARLIGA ladugården:)



2 kommentarer:

  1. Nämen så söt :) Förstår din frustration. Undrar om hon känt sig ensam ute inatt? Hoppas på höra fortsättningen på historien.

    SvaraRadera
  2. Kan nästan förstå henne - hon har ingen lust att stå inne hela vintern ;-)) hon vill ju lufta lungorna, men det blev nog litet ensamt ändå. De är ju flockdjur. Tur att du fick behålla stövlarna på ;-))

    Det var härligt att läsa dialektordet kräk
    det säger vi också där jag kommer ifrån.

    ha en skön helg

    SvaraRadera