söndag 10 juni 2012

Tranor...

...skulle jag fota! Men innan jag hann ut med kameran i högsta hugg hade dom försvunnit. Hörde bara ljudet av dom.

Men nånting måste jag ju fota, så det fick bli en lönn istället.  Det var redan i förra höstas som gubben surrade en kätting runt den.

Jag hade varit till butiken och när jag kom tillbaka såg jag att han sysslade nånting vid lönnen.

Måste nog säga att jag blev lite fundersam om allt stod rätt till:)

Varför börjar man surra kättingar runt träden? Det är ju en annan sak om man tjudrar fast sig i protest mot nånting...

Nå, det fanns nog en vettig förklaring( till all tur) Han hade råkat se att den hade en lång spricka i stammen och när vinden tog i i lövverket öppnades sprickan.

Det blir nog tomt utan lönnen!

Sprickan blir bara längre hela tiden

Lönnen måste nog fällas i nåt skede och det är lite synd för den är så fin!

1 kommentar:

  1. God morgon! Blogger fungerar ... eller? Alla datum/inlägg verkar omkullkastade.

    SvaraRadera