torsdag 30 augusti 2012

Dom får leva ännu!

Kuddorna alltså!

I förrgår hade vi  seminör och hon dräktighets undersökte 7 kuddor.

Jag var ju helt övertygad om att högst två skulle vara dräktiga. Så mycket problem som det har varit med dom , med ideliga omlöpningar. Det kan ni läsa om i mina memoarer.

Dom var alla dräktiga!!!! Det är av avgörande betydelse för vår framtid! Jag (som är expert på att ta ut alla bekymmer i förväg) hade redan sett för mig en halvtom ladugård.
Och vi som har massor med mat åt kräken i år.

Det är nog en fingervisning att vi inte skall sluta med mjölkproduktionen riktigt ännu. Då får vi lite betänketid , för det tokiga med att slakta kuddorna är att mjölklikviden uteblir:)

Jag har försökt hitta på vad man sedan skall göra när kuddorna far. Och nu har det klarnat!

Jag skall bli läkare
.

Eftersom jag inte har nån utbildning och ej heller annan arbetserfarenhet än att sköta kuddor, vilket jag gjort i  33 år, blir min meritlista tragiskt kort om jag skall söka arbete.

Har redan ställt diagnos på mig själv (efter att ha läst läkarspalten i Allers). Jag har utmattninssyndrom. Var otroligt trött dagen efter seminörbesöket . Det var en sådan lättnad när jag slutade grubbla att jag bara ville sova.

Så nu har jag tänkt som så...ni kan ställa frågor och så ger jag en diagnos. Det är ju bra att börja öva lite innan jag börjar på allvar.

Vi har ju haft många som utan utbildning arbetat som läkare i Finland den senaste tiden! En till gör väl inte saken värre:)



Djävulsträdet börjar skifta färg.

Blommor  



5 kommentarer:

  1. Det är tungt att göra stora beslut,
    och har dom svans så är det väl ännu värre.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra idé! Nu vet jag vem jag kan vända mig till då jag behöver diagnos.
    Nyfiken på arvodet dock :-D

    SvaraRadera
  3. Ack.. arvodet varierar fritt enligt läkarens humör:) Mutor godkännes friskt!

    SvaraRadera
  4. Så glad för din skull att kuddorna gjorde det enda rätta. :) Nu får du lite frist i funderandet.
    Och så till den blivande läkaren:
    En liten fråga: Min bisi säger att jag är sjuk som älskar mitt arbete. Har han rätt? :)

    SvaraRadera
  5. Jaaa Inge... det var en svår fråga! Eftersom jag känner dig vågar jag nog påstå att du är frisk angående arbetet. Så bisin har nog fel(som dom oftast har).Här var det ju inte garn som saken gällde...då kanske svaret hade varit liiite annorlunda:)

    SvaraRadera