tisdag 7 augusti 2012

Varning!!!

Den som tar risken att låta mig stå och vänta lever farligt!!! Mitt tålamod är väldigt dåligt med sånt!

Igår hade jag planerat in många sysslor som skulle göras bara kuddorna tagits in från betet...en kalv skulle flyttas...två skulle få öronmärken...en kalvbox skulle tömmas.

Och vad gör då gubben? Jo, han talar med en granne och kommer 15 minuter för sent till föuse. Och då hann jag fara och morra åt honom att vi ska ta in kuddorna. Jag såg nog grannens medlidsamma blickar som han gav gubben.

Kuddorna undrade nog vad det var som hände när jag ångade på som om elden varit lös....och inte gick det snabbare för det inte. Men allt blev gjort, det är fart under när man har mycket adrenalin i blodet:)

Nu när  nummer 400 har fått öronmärkena gjorde jag det stora beslutet. Juli är kalvens namn!!! Grynbär kom med det förslaget. Så bästa Grynbär, du är Gudmor åt en kalv nu:)

Märkte ju att nummer 398 var utan namn ännu så jag passade på att döpa den också. Justså passar bra, för det var så jag tänkte...justså, har jag glömt att ge namn åt dig! Det namnförslaget kom från Monica. Hon lovade att sköta kalvens andliga fostran...kom bara när andan faller på. Jag har stora förväntningar!

Juli!
Eftersom jag fick så många fina namnförslag hoppas jag att det hinner komma många kokalvar i år ännu...så hinner jag använda era förslag!

Nu skall jag ut och fortsätta med sånt som blev på hälft igår. Har lite mattor i blöt, sköljningen tycks skötas uppifrån idag...bevars att det har regnat inatt och forsätter välan ännu.

2 kommentarer:

  1. Hurraa för Juli!! Hälsar den stolta gudmodern :)

    SvaraRadera
  2. Ups... säger den andra gudmodern!
    Jag och min stora käft,
    men vi får börjar med att sjunga blinka-lilla-stjärna!!

    SvaraRadera