måndag 17 december 2012

Skryttskaft sockor!

Eller egentligen heter dom syltasockor...varför vet jag inte. Om ni klickar på namnet hittar ni beskrivningen.Den syns kanske lite otydligt på fotot.

Min första blev just färdig...men det borde vara en till.

 Tanken är att ge dom till julklapp åt son J:s fästmö.Men hon kan ju värma en fot åt gången, om det blir så illa att jag inte hinner få andra sockan färdig:)

Beskrivningen är gratismönster, och får gärna spridas vidare!

Jag har stickat med Nalle-garn och 3:ans stickor









3 kommentarer:

  1. "Sylta" betyder här uppe i österbotten att något rasar el. hasar ner...ex sockor som hasar ner till tårna inne i skorna... svårt att förklara.

    SvaraRadera
  2. Aj då förstår jag! Här i Östranyland blir allt bara "skryttot"! Tack Maj-Britt för språkläran:)

    SvaraRadera
  3. Tog tillvara mönstret. Behöver egentligen inga sockor men dom far ju int illa.

    SvaraRadera