onsdag 27 augusti 2014

Porin-Matti...

...heter nu Plåt-Matti!

Tog mod till mig ikväll och målade honom färdig!

Det var liiite spännande att börja måla. Jag använde målartejp och gummiband för att få till mina plåtar. Gummibandet började sedan töja när det fick målning på sig så jag fick göra allt ganska snabbt.
Före målandet....

..och efter.



Nitarna gjorde jag med en liten plastflaskas kork som jag doppade i målning.

Om ni vill se hur den såg ut i begynnelsen kan ni klicka här. Då hade jag andra planer för den...men till all tur får man ändra sig hur ofta som helst:)

Nu får jag dra ett streck över en sak till på min "att göra" lista!

3 kommentarer:

  1. Vilken super fin spis det blev. Vi har haft flera porin mattir som vi gjort oss av med. Lite så man ångrar sej men du har ju haft myky jobb med den. Pellinge gumman

    SvaraRadera
  2. Nog var det ju jobb med den....men det var det värt. Jag är nog riktigt nöjd!

    SvaraRadera