onsdag 6 augusti 2014

SISTA...

...fönstren målade!!!!!!!

Det blev 4 färre att måla eftersom fönstret som skulle bytas ut i övrevåningen inte passade. Vi måste beställa nya karmar och fönster till två öppningar.Men allt som skall målas är målat...penseln tvättad och jag är sååååå nöjd!

Allt som allt målade jag 35 fönster. 9 karmar målade Gubben (hans arbete är nog snyggare gjort än mitt...men jag erkänner ingenting)

Snart får jag städa bort målarverkstaden:)
 I morgon kan jag sätta alla på plats, och det blir roligt!

Om ni undrar varför det skall bytas ut.....
 Nu får jag ju ta itu med Porin-Mattin . Bevars att den målningen sitter hårt...utom där den har flagat bort.

 Jag har använt målningsborttagningsmedel, stämjärn, puukko, slipmaskin.....och ganska många svordomar. Och ännu finns det målning kvar.

Men allt SKALL bort för annars kanske det igen börjar flaga.

Det blir bara värre och värre...

2 kommentarer:

  1. Ja, inte ligger Du på latsidan heller. Kulturtanten och jag skulle ge oss i kast med några fönster på Stora stugan men vi har hittills inte kommit igång. Fönsterarbete är definitivt inte min specialite...men man kan ju inte vara bra på allt...

    SvaraRadera
  2. Man kan nog lugnt säga att det är ett eländigt arbete med fönstren....det var med finsk sisu jag klarade av jobbet:)

    SvaraRadera