lördag 9 maj 2015

Oj oj oj....

...mina stackars knän...min knakande rygg...mina sjuka fingrar...

Listan kan göras hur lång som helst. Hoppas nästan att jag snart kan fara på jobb. Skulle behöva vila upp mig lite:)

Har jobbat på intensivt vid Huset för det finns massor att göra. Ordande och tömde i sommarstugan. Dammsög överallt grundligt för snart börjar jag måla!

Här kan ni kolla hur det såg ut när vi köpte hela härligheten! Man ser tydligt var det döda djuret hängde, spikarna det var upphängt med var så rostiga att dom brast när jag skulle dra ut dom.


Inte behövs det ju målas alls...
Grundlig rengöring följande!


Stockrummet redo för golvmålning!
Inne i Huset händer det hela tiden, men jag håller mig undan. Man skall inte störa en Mästare in action:)

Mest har jag rotat i blombänkar och planteringar. Kan skryta med att vi har frodigaste ogräset i nejden:) Ifjol målade jag fönster till lust och leda så backen blev försummad. Resultatet av det syns minsann nu!

Kaprifolen har klarat vintern

Dom är så fina att man kan tro det är konstblommor.)


Mina favoriter...blåbärsris

Lungört


Klematisen lever också



Klätterhortensian som skall klättra över en sten....

...bara den nu fattar det!
 Här nedan ser ni hur utgångsläget är...ni förstår väl att man blir sjuk i både ryggar och knän med mindre. Enda sättet jag inte ännu har provat på är att ligga på mage och rensa, Vi är ju så nära vägen att jag lite måste tänka på hur man beter sig. Pinsamt om nån kör i diket när dom försöker se vad jag håller på med:)

Digitalis-gömma...

Här skall det finnas malva mm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar