lördag 13 augusti 2016

Jaaa...var skall man börja riktigt!!??!!

Det har varit en bråd start på månaden! Alla dagar nåt program. Många dagar arbete och där emellan gäster och festligheter. 

En dag for Gubben, syster A och jag på en liten "utlandsresa" till Dootern+sambo som bor på en ö(det finns en bro nuförtiden) Vi besöker inte dom så värst ofta...ni vet, besvär med pass och visum mm.

Överfarten gick bra:) Inga nitiska passkontrollörer i siktet. Vid bron finns en övervaknings kamera, så frisyren skulle fixas före överfarten.


Den lååånga bron till ett främmande land:) och en glimt av syrran



En fin lördags kväll var vi med Gubben på en trevlig trädgårdsfest. Inga bilder därifrån och det harmar lite. Värdparets trädgård skulle galant vinna första pris i en trädgårdstävling...sådan blomprakt har jag inte sett annat än i TV!

Kanske Gubben blev inspirerad av den välskötta trädgården för han har kört med trimmer lite nu och då på vår vildvuxna gård. Jag har försökt hjälpa till och putsat för hand i blombänkar och faktiskt hittat järnek och andra ingömda,bortglömda växter. För tillfället tror jag att vi leder 1-0 i kampen mot ogräset:) Men bevars om man blundar en stund...då erövrar ogräset allt igen!

Inget gräs mellan stenarna!!!!

Finaste floxen.


Järnek...som tydligen inte tagit skada av ogräset!



Lite har jag handarbetat mellan varven. Virkade en hexagon matta till badrummet, men den blev inte riktigt som den skulle. Har väl läst beskrivningen slarvigt för kanterna blev lite bubbliga. Nu överväger jag om jag skall riva upp alltihop och göra om. Det känns inte riktigt lockande....

En sådan...

..som matchar duschdraperiet:)
 Så har vi fått ett fågelbad av Mästarn. Han har själv gröpt ur stenen. Detta var en prototyp till hans ambitiösa projekt som jag inte går desto mera in på. Kanske jag berättar i ett senare skede...

En sten åt en stentokig mor:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar