lördag 5 januari 2013

Utmaning 2013!

Första projektet färdigt!

Nu blir det att lägga 10 € i burken!

Men det är ju inte så dyrt för en ny vinterrock:)

Den har nog väntat på att få födas....allt material från lagret.  Jag hade t.om en draked i passande färg. Och snodd till huvan. Varm och skön verkar den. Skall snart fara ut och provköra om det stämmer!



Enda som fattas är snöre till fållen, men det går utan också.

Nu har jag bara ett problem...jag har ingen passande mössa att ha med rocken. Kanske det blir följande projekt.
 Måste nog rota lite i garnlagret och bläddra lite i mönstertidningarna:)

10 kommentarer:

  1. Du gjorde det! Grattis!!

    Jag har också grävt fram symaskinen idag,
    skall fålla en ny köksbordsduk... ;)
    Tyget har funnits i minst 5 år.
    Men jag kommer inte med i er utmaning ändå.
    För säkerhets skull liksom!

    SvaraRadera
  2. Snygg! Bra när man kan sy själv så får man det som man vill ha det!

    SvaraRadera
  3. Är det någonting som du inte kan göra....? ;o))

    Du stickar, lagar mat, bakar, målar, kör röjsåg (å säkert traktor oxå), använder motorsåg, målar tavlor, tovar och allt annat som du visat på bloggen. Och sen så svänger du ihop en jacka bara si sådär....

    *applåderar*

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är! Tänk att kunna sy en jacka precis som man vill ha den.
    Jättefin!!!

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentarerna! Och rocken var precis lagom stor och lagom varm,huvan skön att dra på när det blåste så kallt!

    SvaraRadera
  6. WOW! Jättesnygg! Och nu har du redan 10,- euro i din burk och min gapar fortfarande tom och i måndag är jullovet slut... Ack, hur ska detta sluta! :)
    Får mindervärdeskomplex!

    SvaraRadera
  7. Tänkte väl att du skulle ro detta i land men så till den milda grad, den ser ju helt proffsig ut!

    SvaraRadera
  8. snyggt jobbat... har mycke tyger jag oxo...

    SvaraRadera
  9. Tur att du int hitta någon rock i butiken, för sådär snygg sku du int ändå ha hitta. T.o.m jag använd både symaskin o stickor o garn igår.

    SvaraRadera
  10. Den blev jättesnygg! Du är så duktig.
    Kul att det är fler som hakar på min utmaning, då blir det kanske lättare att lyckas.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera