fredag 30 mars 2018

Jag borde ha en blogg till...

...enbart med misslyckade  bakverk och eländiga maträtter:) Den skulle kunna heta "Tildas vargar"
Tog mig för att baka en apelsinkaka idag. Hade några skruttiga apelsiner som ingen ville äta. Dom skall tas tillvara tänkte jag. Hittade ett enkelt recept på Pinterest. Där påpekades att formen skall smörjas ordentligt. Nåja, jag gjorde som vanligt...lite slarvigt!
Det straffade sig för halva kakan fastnade i formen. Kanske det var straffet för att jag bakade på långfredagen...men jag skall ju på jobb idag också..hoppas det lyckas bättre...

Tildas special:)


2 kommentarer:

  1. Det fanns en tid då jag försökte baka. Men, men... var väl för slarvig med ingredienserna, både då det gäller att mäta, väga och blanda... Kakorna blev mycket roliga men inte vackra.
    Det är så kul när du bjuder på dig själv också utöver kakan :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja...tycker sjäv att det är roligt att läsa om andras mindre lyckade projekt:) Det är tråkigt med det felfria(eller är jag bara avundsjuk)

      Radera