söndag 24 januari 2021

Lite som en pyttipanna😊

 SĂ„ kan jag beskriva min kommande tröja! AlltsĂ„ man samlar ihop gamla rester till nĂ„nting nytt🙂

I Suuri KÀsityö tidningen 11-12/20 fanns mönster pÄ en ljuvlig tröja stickad oppifrÄn ner och sedan steekad.

 Jag slĂ€nger min med proffsuttryck som den vĂ€rsta sticknörden. Steekad betyder att man stickar runt hela tiden och klipper upp mitt fram sedan. Efter att ha sytt med maskin sĂ„ att det inte börjar repas upp.

 Enda nackdelen med dethĂ€r Ă€r att det inte gĂ„r att repa upp tröjan efter ett sĂ„nt ingrepp. 




Nu blir det ju spĂ€nnande att se om garnet hinner till. Jag har 5 olika sorters garn. Nalle, Baby merino, Florica och tvĂ„ till som inte hade banderoller kvar. Dom Ă€r lite olika grovlekar och nyanser. 

Det Àr mycket spÀnnande att se hur arbetet vÀxer fram och hur tröjan kommer att passa.

Jag mĂ„ste vĂ€l sticka med racerfart mot slutet...sĂ„ att jag hinner fĂ„ fĂ€rdigt förrĂ€n garnet tar slut😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar