tisdag 24 februari 2015

VARGEN KOMMER!!!!!!!

Och denhär skulle garanterat beviljas skottpeng och undantags lov för att få skjuta:)

Man kan lugnt säga att det inte alltid går som i Strömsö!

Jag såg för mitt inre öga hur otroligt snygg golvlampan blir med en grov virkad skärm. Alla skulle gapa av beundran....dom har ALDRIG sett nånting liknande.

Nåja, nog skulle alla gapa minsann....och ingen har sett nånting liknande...men det var inte riktigt såhär det skulle bli!

Dukmönstret jag använde var för glest, skärmen blev för lång...och gles....den vackert böljande formen uteblev. Fastän jag använde burkar och flaskor för att forma arbetet.

Men jag ger inte upp ännu. Fortfarande ser jag för mig en vacker grovt virkad skärm på golvlampan.

Lim dränkt skärm på tork

Suck...

...och en suck till:)



10 kommentarer:

  1. Men ska du ännu ge opp, i morgon ha du ny ide

    SvaraRadera
  2. Ge inte opp ännu det kan nog bli bra ännu. Lite mindre kanske och inte så glest. Lycka till. Pellinge gumman

    SvaraRadera
  3. Jag ämnar virka skärmar tills det blir bra...undrar bara vart jag skall skicka vargarna:-)

    SvaraRadera
  4. Jo försök på nytt :) det liknar mer en juverbh. Nästa blir super bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juverbh....det va inte snällt alls:-) Kanske någon tokoger boonde köper den för många pengar:-)

      Radera
  5. Ser väl trevlig ut...möjligen lite slokande kanske. Men det är alltid en speciell känsla med hantverk.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, "heimlaga" ser den åtminstone ut:) Snällt sagt när du skrev trevlig. Kanske du har anlag att bli diplomat:)

      Radera
    2. Kanske det Du, jag borde nog lägga till egenskapen diplomatisk i mitt CV...

      Radera
  6. Ser ju lite lessen ut... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt....vem skulle inte vara ledsen om man hotas med avlivning:-)

      Radera