lördag 15 januari 2011

Inventering!!!!!

Jag har blivit imponerad av alla fina bilder på folks arbetsrum och garnlager! Den som lite har följt med i min blogg vet att jag är väldigt lättpåverkad!!
Fick en strålande idé medan jag var i ladugården, där löper tankarna fritt medan man gör rutin arbete.
Jag skall samla ihop alla garn nystan och fota ,och väga, och sortera i färgordning och garn kvalité.
Hjälp!!!! Jag är en garnoholik!!!
Jag har bara inte varit medveten om detta. Se, det har funnits ett lager här och ett lager där.
Invägningen visade dryga 30 kg garn. och då lämnade jag en byrå med 3 lådor fulla av garn  helt ovägda....
Nu måste jag nog smälta detta innan jag kan börja sortera. För när jag nu en gång har brett ut allt så måste jag bara få översikt. Det får då ta hur länge som helst.
Alla på den här bilden lämpar sig bra för maskinstickning
Här finns en blandning av allt mellan himmel o jord
Kanske jag öppnar butik:)
Men jag har faktiskt använt av lagret i år redan. En pulsvärmare, men den vägde så lite att inte ens hushållsvågen visade nånting...
Kanske jag skall gå med i gruppen jag såg om i en blogg där tanken är den att man skall använda av lagret och sticka 12 saker 2011. Måste nog överväga saken...

10 kommentarer:

  1. vilket MOD du har...jag vågar inte väga mitt garn :p

    SvaraRadera
  2. Ja, vet du jag skulle kalla det enfald:)

    SvaraRadera
  3. Kanske du borde gå med i viktväktarna...

    SvaraRadera
  4. Utförsäljning? Jag är intresserad, räcker upp en hand! (ler)

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag avis......
    Men jösses vad garn du har kvinna ;o))

    Du behöver inte ge dej ut på garnjakt iallafall!

    SvaraRadera
  6. Men OJ så mycket garn! Men jag har minst lika mycket....men i tyger!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Nåja, jag har 4 höga skåp med tyger också....kanske jag borde hålla tyst om allt som finns i knutarna. Skall kämpa på och använda så mycket som möjligt och inte skaffa nytt....

    SvaraRadera
  8. Oj oj oj,nu blev jag nästan avundsjuk!
    Jag köper garn då och då så det har blivit en hel del,nu går dock en massa åt eftersom jag virkar dockor......
    mvh//Kyllikki

    SvaraRadera
  9. Instämmer med Alexandra: WOW!
    Och för husfridens skull är det ju nog fiffigt att ha garnen lite här och var i huset. Det verkar liksom vara mindre då! :)
    Förresten, inte råkar du ha ett gult nystan med 7-bröder till salu? Färg nr 268. Jag skulle behöva endast 50 g till ett av mina projekt och gult saknar jag helt och hållet i mitt lager. :)

    SvaraRadera