onsdag 19 januari 2011

Ny drog och FO!

Jag upptäckte någonting igår kväll!!

 Det är ju redan en tillräcklig nyhet, men jag skall väl berätta vad jag upptäckte! Det finns en ny drog som säkert blir i lag förbjuden bara myndigheterna får reda på det!

Stickning är beroende framkallande och stimulerar centrala nervsystemet!!!! Biverkningarna är ganska omfattande: Trötthet pga. sömnbrist, sjuk nacke, sjuka handleder, ögonen börjar svida och rinna och så finns det säkert ännu fler biverkningar men det är ju så individuellt hur man reagerar.

Tog för mig att prova på kontstickning,eller näverstickning om man vill kalla det så. Man MÅSTE bara sticka lite till och lite till för att få se hur det blir. Och nybörjare som jag är hamnar jag att studera beskrivningen mycket ingående för att fatta någonting....

Kanske vi borde hålla tyst om sånt här för om det inte blir förbjudet blir det åtminstone att betala nöjesskatt...
Mönstret var lite knepigt i början tills jag fattade galoppen. Tänkte redan meddela  designer Tant Kofta  att det inte stämmer men det var ju bara i mitt huvud som felet satt :)
Nåja, så har jag då tuggat av på mitt LILLA garnlager. Fick pulsvärmarna färdiga igår. En pulsvärmare vägde så lite att hushållsvågen inte visa nån vikt alls men när jag vägde dom tillsammans med mössan som dom hör ihop med som blev det hela 75 gr. Oj vad det minskar i lagret!!!

3 kommentarer:

  1. Fina är de, jag har inte hunnit dit än, tror mitt garn är lite för tjockt för det mönstret.

    SvaraRadera
  2. stickning är ju rena terapin...tänk om alla som mår dåligt skulle börja sticka då hade allt va hjärnskrynklare heter blivit utan jobb :))

    SvaraRadera
  3. Stickning är nog det bästa som finns, jämsides, med korsord, böcker, glass, skrivande och förstås familj och vänner. Jag undanber mig all nöjesskatt för då skulle jag också få betala för att gå på jobbet, som jag älskar.
    Väldigt fina pulsvärmare. Och uj, vad ditt garnlager krymper. Snart måste vi kanske åka till Koria och bunkra upp lite Huopanen... :)

    SvaraRadera