onsdag 21 november 2012

Jag skall bli lärare:)

Jo, ni läste nog riktigt!

Dom som känner  mig tänkte säkert meddetsamma....stackars elever!

Men eleverna får riktigt skylla sig själv om dom får en bambusticka i sidan. För det är stickundervisning det gäller.

Det är bäst att dom fattar direkt...och att dom inte talar utan lov. För jag kommer att vara en sträng lärare:)

Jag skall lära dom hur man stickar Olga-sockor. Och så hade Manda fått ett par fina röda sockor som hon vill lära sig att sticka.

 Jag lyckades klura ut hur dom var stickade, så sånt skall dom också få lära sig. Det mönstret vet jag inte vad det heter så nu blev sockorna döpta till Pullan-sockor:)


När undervisningen går av stapeln är inte fastslaget ännu.

Men så finns det nånting roligt att se fram emot:)

3 kommentarer:

  1. Men så roligt! Grattis!

    Jag har försökt att glo på bilden för att lista ut vad mönstret heter, men det är svårt att se. Om du vill så kan du beskriva hur det är så kan jag titta i mina böcker. Tror jag har det i någon av alla de jag har därför att jag tycker mig känna igen det.

    SvaraRadera
  2. Olgasockorna skulle jag gärna sticka om jag hittade mönstret. Har nog sökt men det är bara på finska.
    Kan det vara syltasockor du stickar eller.....

    SvaraRadera
  3. Roligt att vara lärare, hoppas du får snälla elever! :-)

    SvaraRadera