fredag 30 november 2012

Olga och Pullan...

...flyttar till Serviceboende före julen!

Det är ingenting dramatiskt med det, saken har varit inplanerad länge.

Marthaföreningarna i nejden samsas om att sticka sockor åt åldringarna på Servicehuset och demensboendet och den 11.12-12 skall sockorna ges.


Just sånthär skall Marthor hålla på med! Det känns bra att vara med på ett hörn.

Nu har jag lagt upp maskor till ett par till. Denhär gången blir det Tina-sockor. Tack, Tina för mönstret!

Här kommer länk till sockornas Stickbeskrivning !

2 kommentarer:

  1. först tänkte jag...ska du flytta till äldreboende....hmmmm
    sedan förstod jag ....god gärning.
    det uppskattas säkert .....min far var dement.....så jag fick lite tårar i ögonen nu
    Underbart av dej.....

    Fin blogg Du har
    Catarina

    SvaraRadera
  2. Tack,Catarina för dina kommentarer.Det är alltid så roligt att få lite feedback.

    SvaraRadera