söndag 19 januari 2014

Massproduktion på gång!

Inte av tändrosor men av "tände"

Rationaliserar lite, för det är onödigt att göra vackra rosor till Huset. Ingen ser dom där ändå:)

Men att använda som eldstände är stearin doppade äggfack super bra. Fick en hel hög med äggfack av väninna M, men det var inte sådana som man får i butiken utan stora utan lock. Dom var lite knepigare att laga fina rosor av. Men jag rev bara och doppade i stearin. Nu kan vi elda långa tider med dom.

Och nu får vi minsann elda. Imorse var det 20 grader kallt. Vi har ju  ingen annan värmekälla ännu i Huset än vedspisen och Porin-Matti så det gäller att elda flitigt!
Många brasor kan tändas med dessa!

Soppa på ett ljus!

3 kommentarer:

  1. Jag behöver massor att tända med. Frågan är väl bara var jag ska få plats med berget av sönderrivna äggkartonger. Jo, nu vet jag. Jag kan ju skyffla in dom under kökssoffan...vilken toppenidé...

    SvaraRadera
  2. Men du milde har aldrig provat på detta , men det är ju så smart.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Kanske jag borde börja spara äggfacken nu oxå och laga sådana till vårt nya hus var vi kommer att ha 3 eldbon.

    SvaraRadera