onsdag 2 september 2015

Igen nånting nytt på gång!

Denna gång har det ingenting med husrenovering att göra!

Nä, nu handlar det om att jag har börjat arbeta inom hemvården....dock bara som en vikarie. Har ju ingen utbildning i branchen, så vissa saker får jag inte göra.

Har varit två dagar på inlärning härtills. I torsdag och fredag skall jag igen ut på fältet och pyssla om åldringar.

Mitt jobb som personlig assistent tog ju slut när herremannen jag skötte blev permanent på vårdplats. Efter det har det funnits massor att göra vid Huset men för tillfället har jag inte så mycket jag kan uträtta. Började känna mig lite rastlös...och det gick ut över mina kära vänner. Tills M ingrep och gav order åt mig att kontakta chefen inom hemvården. Och jag fick napp direkt :-)

Kanske det går att lära gamla hundar sitta....det får tiden utvisa hur det går för mig!


Förstås har det hänt lite i Huset också! Diskbordsplåten är infälld i den fina bordsskivan. Nog skulle det ha varit snyggt utan diskho...men kanske lite opraktiskt:-)

Nya handtagen på dörrarna är fastsatta och så har vi en dörr till vessan....säkert bra att ha.

Igår fraktade Mästarn hit varmvattenberedaren...vi hade en rättså ny i tankrummet. Igen lite återanvändning!

Fina skivan och diskhon!

Nya handtagen!
På söndagskvällen var Gubben och jag på kaffekalas till Gården. Jag sade att det blir riktigt spännande....vi har ju aldrig varit där som gäster....hoppas att jag kommer ihåg att det inte är mitt hem mera!!!! Tror nog att jag betedde mig bra, försökte sitta snällt på min stol hela kvällen.

Att sådant denna gången!

2 kommentarer:

  1. Hej. Tittar i din blogg varje dag för att kolla om du skrivit något. Har du bloggat så gör du min dag.
    Några frågor från den som inte förstår allt.
    Ska ni bo permanent i stugan som är med i bloggen ovan?
    Vad är vesslan?
    Kramar från anonym Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du följer min blogg...fast det har varit lite glest med inlägg den sista tiden. Vessan är WC...lite slarvigt språk av mig ibland :-) Vi har två hus på samma backe. En sommarstuga,som vi med mindre ingrepp fick beboelig, och Huset som har fått sig en grundlig renovering. Med Huset är vi på slutrakan, så innan smällkalla vintern kommer hoppas jag att vi kan flytta in permanent! Det blir vårt hem! H. Tilda

      Radera