torsdag 17 september 2015

JAG LYFTER PÅ HATTEN!!!!

Efter några dagars inblick i hemvårdsarbetet kan jag bara konstatera att beslutsfattarna borde testa på vårdyrket en liten tid!!!

Arbetet är mycket givande tack vare kontakten med alla härliga människor. Och mycket krävande på grund av en ständig tidspress och stort ansvar över andras välbefinnande. Jag är ju helt grön i branschen och stressar upp mig säkert i onödan många gånger men så mycket vet jag redan att det blir bråttom för dom rutinerade också!

Dagarna rusar iväg med racerfart och det hinner hända dom mest otroliga saker under ett arbetsskifte. Säkert blir det lite lättare bara jag hinner lära mig mera.

Men redan nu kan jag konstatera att alla inom vården är värda absolut alla semesterdagar och söndagstillägg dom har rätt till!!!!

Nåja, nu till nånting annat. Gubben har rivit flitigt medan jag har yrat omkring.

 Vi kan ju än en gång konstatera att dom har byggt mycket märkligt.  Stockar var lagda utanpå varandra direkt på marken och golvplankor utanpå sedan. Inte att undra på att golvet var lite ostadigt.

Sådant!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar