torsdag 19 maj 2011

Widunder på Wift!

Jag vet inte om man skall skratta eller gråta!!!

Vårt Wed Widunder har rest till Italien!

Den skulle ju komma till oss efter påsken redan. Och sedan var det följande vecka... och sedan var det följande vecka.....och.....och ....

Nu skulle den garanterat komma den här veckan!

Den startade förra veckans fredag från fabriken. Vek av till Helsingfors och hoppade på båten till Italien!!!

I det här skedet tappade jag tilltron till försäljaren och ringde direkt till fabriken för att höra vad det riktigt handlar om. Den mycket vänliga damen jag fick tala med intygade att allt nog är så som försäljaren har sagt åt oss.
Det har aldrig tidigare hänt någonting liknande för dom!

 Transportföretaget hade fört Widundret till fel terminal, med den påföljd att den blev lastad på en båt till Itallien.

Så nu har Widundret sett mera av världen än vi! Den är nog på väg tillbaks till Finland.

Damen tackade för att vi haft så gott tålamod! Nåja, jag sade att det börjar nog tryta nu!

Men det var ju inte deras fel.

Nu undrar jag i mitt stilla sinne! Vad kan ännu gå på tok för oss?

3 kommentarer:

  1. Är Widundret så stor att han klarar sej själv på båten från o till då;O)))Förstår det e nått ni ha köpt som ha blivit fel-lastat,, oj skitt va man sku få läidon..av att vänta...men om han är på väg hem så löser det ju sej..

    SvaraRadera
  2. Nog är han ju stor, men han skulle ha kunnat ta mig med på resan!Vi lever i förhoppningen att han kommer hem helskinnad:)

    SvaraRadera
  3. Och tänk vilka tuliaisia han hämtar,
    för nu är det ju en Han! När han är så tonttiger och reser fel....
    Ett kvinns skulle ha sprööti och diivla,och kommit direkt till eran vedabacka!!

    SvaraRadera