söndag 22 maj 2011

Allt är getingarnas fel!

Jag skulle bara sitta i favorithörnan av trädgården och virka!

Men så började det vimla av getingar omkring mig....dom höll på att flytta in i kaminen!

Bästa boten mot det var ju att börja elda, och nog är det ju lite dumt att inte använda den fina glöden till nånting nyttigt:)

Så nu har jag då ätit grillkorv fastän jag egentligen inte alls var hungrig!

Semestern till ära åt jag på balkongen. Den städade jag igår och rotade fram en gammal matta från vinden. Har inget minne av att jag någonsin skulle ha sett den på golvet. Så det är ju inte så stor skada om den far lite illa av att vara ute.Och Pirtti-möblemanget har  inte varit i användning på eviga tider. Man kan ju måla om det sedan om man vill!

Så hela balkongs inredningen helt gratis!

 ( Det här ingår i mitt försvarstal för gårdagens garnfrossande)


Vy från balkongen

Medan elden falnar..

Superkamin! Har t.o.m halstrat strömming i den. 

Lite blommor skall nog skaffas för att pryda bordet.


5 kommentarer:

  1. Nej, getingar boendes nära mig vill jag inte heller ha!

    SvaraRadera
  2. ja fy 17 för getingar. Det var några som hade bosatt sig i min låda på altanen.....jag trodde boet var tomt !!!! men som tur var det bara en hemma....och gissa om pysselfarmor sprang fort!! Den hade inte en suck....blev själv förvånad hur snabbstartad jag var ;-)
    Åh så härligt att ha en kamin så där ute - ja när getingarna är borta. Bor ju i tätbebyggt område i Tumba så där får jag inte elda, men tar igen det 1000-falt på gården i Lappland.
    Halstrad strömming är supergott!

    SvaraRadera
  3. Försvarstalet behöver nog finslipas ännu....

    Gratis inredning på balkongen...
    visst kom du ganska långt,.... men....
    bättre kan du :)

    SvaraRadera
  4. va kul att äta ute,,men utan getingar.. Vad virkar du?? Blev bra på balkongen o nån blomma till så...

    SvaraRadera
  5. Så fint du fick det på balkongen. Och såg att du på korvtallriken till och med hade hunnit få lite grönt. Nu blir jag ju också riktigt korvsnål, för jag har en burk med Lasses eldiga senap och en med Lasses korvsenap från Ålands senap Ab i kylskåpet. Och visst borde jag ju få smaka av dem och då borde det ju nog vara en korv under. Och till skillnad från dig är jag nu just vrålhungrig, men yngsta sonen som lovade göra middagen har inte synts till på ett bra tag. Han åkte iväg till grannkommunen. Tror jag får leva på hallonbåtar från Taxfree-shopen. :)

    SvaraRadera