söndag 22 april 2012

Rackarns FB!

Jag planerade medan jag var i föuse att jag direkt efter mjölkandet far på en rask promenad. Tänkte fara och fota dit karlarna hade fällt en hel hög med granar som barkborren hade dödat.

Nåja, dom hålls nog kvar för det kom viktigare emellan. En av mina FB vänner skrev att hon inviger grillsäsongen!

OJ, nu kan jag åter börja elda i min kära kamin tänkte jag då. Till all tur hör grillkorv till basvarorna som alltid finns i frysen:)

Krattade lite medan elden tog sig. Väntar ännu på att få nytt hjul till skottkärran så jag har god orsak att inte börja på allvar med krattandet ännu.

Jag blir mer och mer övertygad om att jag har varit pyroman i mitt förra liv...för nog är det härligt att stirra in i brasan. Fast igår blåste det för kallt, så jag kunde inte sitta så länge och stirra.
En gammal vattencistern med stuprörs skorsten. Gubben har lagat den.

Nu är glöden passlig!

Fiffigt system eller hur!


3 kommentarer:

  1. Verkligen fiffigt!!Ser riktigt mysigt ut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hördu... du skriver att du är avundsjuk på min header...
    och så sitter du med årets första grillkorv. Den första är ju den allra godaste :)

    SvaraRadera
  3. Aj va de ljudar trevligt me de där krattande. Tycker så om de. De är en njutning att se sig omkring sen när allt gammalt gräs och löv är borta och nya gräset tittar fram. Avundas dig lite.

    SvaraRadera